vineri, 28 august 2009

"Halta unor nebuni fericiti"-Astazi e ziua ta Maria...


"Dacă ar fi să rememorez câteva din întâmplările dragi din trecut, una dintre ele ar fi naşterea fiicei mele în urmă cu 23 de ani, aceea a reprezentat împlinirea mea ca femeie, au fost apoi întâlnirea cu Joan Baez, căreia am avut şansa să-i înmânez discul meu de colinde şi să-i spun că datorită ei am apucat drumul folk-ului, şi încă una dragă, aceea în care Leopoldina Bălănuţă mi-a spus: «Tu nici nu ştii ce aură există în fiinţa ta!», acesta fiind de fapt şi momentul în care mi-am conştientizat menirea artistică. Am primit de curând şi o confirmare venită din Portugalia, de la una dintre cele mai mari cântăreţe de fado, Dulce Pontes. A ascultat înregistrarea mea din concert cu fado-ul «Cancao do Mar» şi a scris aşa: «Are voce fatidică şi blândă, cu un accent portughez rotund. Poate cânta fado cu succes. Cred că, pentru ea, muzica este o raţiune de a trăi, nu oricine cântă fado, pentru că muzica fado trebuie trăită cu fiecare celulă, o atingere de aripă sau un zbor frânt, o iluzie sau utopie, plâns sau bucurie, bine sau rău. Toate se găsesc în această fiinţă a lui Dumnezeu şi sunt bucuroasă că ne aflăm sub acelaşi soare». Am lăsat pentru final cel mai important lucru. Sunt extrem de fericită şi recunoscătoare pentru faptul că Folk You!, anul accesta, a însemnat mult mai mult pentru mine decât un recital de 30 de minute în faţa a 10.000 de oameni frumoşi, veniţi la malul mării pentru întâlnirea cu spiritul lui Florian Pittiş («Pomul vieţii creşte mândru unde spiritul e viu...», vă amintiţi?... Încercaţi să vizualizaţi afişul festivalului de anul acesta), dar şi cu artiştii de excepţie în faţa cărora am făcut reverenţă. Faptul că am primit girul de a prezenta maratonul de la Vama Veche (trei zile însumând 24 de ore de spectacol) şi că am reuşit să mă achit de sarcina primită, mă îndreptăţeşte să cred că şi anul acesta am mai câştigat o bătălie, cu sau fără coroniţa de învingător. Trăgând linia şi făcând socoteala, am mai urcat o treaptă. Mai sunt destule, ştiu, dar la fel de bine ştiu şi că voi ajunge acolo SUS!" (sursa Jurnalul national )

Folk4me te saluta si iti ureaza un "CALDUROS LA MULTI ANI"

Niciun comentariu: